neděle 29. dubna 2012

Otvírání studánek

Nádherně teplý víkend jakoby ani nepatřil do dubna. Přes noc se v zahradách objevily bílé třešňové nevěsty a majitelé pozemků vytáhli sekačky a vrhli se na stínání hlav sedmikráskám. Taková škoda!
Po hrozně dlouhé době jsem se dostala ke své velmi zanedbávané skalce a rozhodla jsem se umístit do ní svou křišťálovou studánku. Letošní mrazivé zimě podlehly dva keříčky saturejky a chuděra mateřídouška přežila jen tak tak. Do vzniklé proluky jsem zaryla studánku a obsázela ji tymiánem, netřesky a ještě něčím, co neumím pojmenovat.
Do vody jsem chtěla původně naházet jabloňové květy, ale jabloně u nás ještě nekvetou, tak jsem přece jen musela oškubat pár sedmikrásek. Omlouvám se.

Moje skalka je vůbec dost zvláštní, vlastně je to taková zvlčelá bylinková zahrádka. Máta a dobromysl si spokojeně bují a zabydlují si další a další prostory, takže koncem léta mám všude voňavou kvetoucí džungli, zatímco zjara vypadá skalka hrozně vypelichaně. Po okrajích to zachraňují různé skalničky a jarní kytičky, ale jakmile trošku zasvítí punťa a zaprší k tomu, bylinky zešílí a začnou ty mrňavé rostlinky vehementně vytlačovat. Ale teď ještě nepřišel jejich čas. Zatím na všech frontách vítězí plicník se svými růžovo fialovými květy a je to dobře, protože se na něm krmí spousta včelích medvídků.

A u nás ještě sekačka spí a sedmikrásky si mohou v klidu kvést a nemusí se bát o hlavu.

Žádné komentáře:

Okomentovat