sobota 19. dubna 2014

Velikonoční vajíčka matlaná modelínou

Také nemáte rádi, když děti patlají všechny barvy modelíny do sebe? Já to tedy úplně nesnáším! Takže když jsem objevila recept na domácí modelínu skoro zadarmo, zajásala jsem. A to jsem ještě netušila, že bude mít tak nádherné barvy.

Takže recept předávám, tedy vlastně přidávám:
na pánvičku /teflonovou, je to důležité/ nasypejte 150 g hladké mouky a 75 g soli, přilijte směs 300 ml vody, 2 lžíce octa, 1 lžíci oleje a potravinářskou barvu /já jsem použila sypké barvy na velikonoční vajíčka - když máme to jaro - ale přinejhorším by to šlo barvit třeba i anilinkami - už dávnou nejsou jedovaté/. Pokud chcete alespoň trochu eliminovat zápach octa, můžete přidat i pár kapet potravinářského aroma - třeba vanilku nebo citron. Pod pánvičkou zapněte plotýnku a míchejte a míchejte. Bude to hrudkovat, lepit se a vypadat hrozně, ale když vytrváte a budete DŘEVĚNOU vařečkou míchat, hníst a obracet, nakonec to bude mít tu správnou konzistenci. Když budete mít pocit, že už je hotovo, tak není. Chce to ještě tak minutku poctivě hníst a obracet a potom nechat na horké pánvičce vychladnout. Hned po vychladnutí zabalte modelínu do igelitu, jinak začne pomaloučku vysychat. No a vytáhněte druhou teflonovou pánvičku a pusťte se do další barvy!

A teď co s ní? Tedy vlastně, co z ní?
Dá se z ní samozřejmě parádně modelovat, jenže když jsou ty Velikonoce? Tak ji necháme děti pěkně prstíčky roztírat na papírová vajíčka. Do pruhů, do plochy, udělají si puntíky, kytičky...a až budou mít hotovo, přichází na řadu hnětení, válení, koulení...hraní si s modelínou. Přišel čas na broučky, šnečky, hady a žížaly. Prstíčky se přitom parádně procvičí a děti to moc baví.





A příště jim dovolím i to míchání barev - pěkně si vyzkoušejí, co vznikne, když smíchají dvě barvy, tři barvy a všechny barvy dohromady. Vždyť je to spousta zábavy za pár korun!

P.S. Nemáme teď pořádný foťák a tak fotím na starý mobil. Podle toho to taky vypadá!

1 komentář:

  1. Tak nám tento týden do domoviny kde žijeme konečně dorazil kurník pro slepice a já vám velkou radost že budeme moct dělat konečně domácí vajíčka. To víte, byla jsem vychovávaná v tom že to co není domácí se nesmí jíst.

    OdpovědětVymazat