sobota 28. února 2015

Osm Marušek

Kroužky už nevedu a tak tu mám velký dluh - nebyla jsem tu...ani nepamatuju.
Ale přece jen se mohu o něco podělit - o skvělý zážitek, který mi umožnil spolek Novovesan a moje kamarádka Blanka.
to je naše sešlost v dílně Novovesanu
Vloni v létě jsme se na týden sešli - vlastně sešly, protože jsme byly samé ženy. A důvod? Ve výklenku Novoveského kostela už nějakou dobu chybí Marie. Protože je jí kostel zasvěcen, je to docela ostuda. A tak v Nové Vsi u Jablonce nad Nisou vymysleli úžasný projekt. Sezvali si amatérské keramičky, poskytli jim odborné vedení a výsledkem jejich týdenního snažení bylo osm 70 cm vysokých Marií.
V dílně to zpočátku vypadalo jak u modelu Temelína. Sochy se staví odspodu a jak je vidět vlevo, uvnitř musejí mít mřížku.

Potom na podzimní pouti lidé hlasovali, která z
Marií obsadí ten zmiňovaný výklenek. Ostatní "Marušky" budou postupně umisťovány po kraji do nově zrekonstruovaných kapliček. No prostě super nápad, a ta atmosféra při tvoření...PARÁDA!!! Tak tady máte fotodokumentaci toho, jak Marušky vznikaly.  A když jich pak stálo na stole všech osm, to byla...no paráda.


Tohle je dvaceticentimetrový model.
Jenže při práci s větší sochou jsem jaksi propadla detailům...

Takže výsledkem byla úplně jiná holka, než na modelu. A moc svatě nevypadala...

...a tak mě takhle ve čtvrtek nad ránem napadla jiná Marie...

Nemyslela jsem si, že to stihnu, ale povedlo se. V sobotu jsem dodělávala druhou holku, se kterou jsem byla daleko spokojenější. Říkám jí Marie s fazolkou (věřící prominou, ale Ježíšek tak prostě vypadá...)

A tady jsou ty moje tři Marie vedle sebe.

Potom samozřejmě následoval první výpal a glazování...

Takhle to v dílně vypadalo při glazování.
A takhle by to tý mý holce fazolový slušelo ve výklenku.

No a jak to při podzimním hlasování dopadlo? To vám napíšu zase příště, teď musím pohledat fotky.

Žádné komentáře:

Okomentovat